| DIABETES | GTF | PRODUK | PROSES PULIH | FAQ | TEMPAHAN | HALAL |PROFILE SYARIKAT | BULETIN |

|ARTICLE 1 | ARTICLE 2 | ARTICLE 3 | TESTIMONIAL 1 | TESTIMONIAL 2 | TESTIMONIAL 3 |

PRODUK INI DIBUKTIKAN DENGAN UJIAN MAKMAL MELALUI KAEDAH BIOTECHNOLOGY.
SMS/WHATSUP SAYA : SHAHRUDDIN MOHAMAD NOR, 017-5760162
EMAIL : ppmshah(@)gmail.com

Rabu, 26 Mac 2008

PRODUK




NAMA : GTF Milk Powder (Capsule)
KANDUNGAN:
Milk Powder, Whey Protein Concentrate with Lactoferrin

CARA MAKAN :
Dua Capsules sehari 30-60 minit sebelum sarapan (utk Dewasa)

KANDUNGAN NUTRITION :
Serving size 2 capsules: 760mg
Servings Per Box: 60 capsules

Nutrients Per Serving(2 Capsules)
Energy 2.85 kcal
Protein 310 mg
Fat 45 mg
Carbohydrate 302 mg
Sodium 2.46 mg

Susu Tepung GTF Boleh Menurunkan Gula Darah


Dua ujian klinikal "Double blind" telah dilakukan di Taiwan dan terbukti bahawa "Susu tepung GT&F" boleh menurunkan tahap gula darah bagi kencing manis tanpa memberi sebarang kesan sampingan.

Beberapa tahun kebelakang ini, pakar-pakar perubatan di Taiwan telah menemui revolusi terunggul untuk merawat dan mengawal diabetis.

Pencapaian ini dilihat berdasarkan tahap gula darah di kalangan pesakit diabetis telah berkurangan dan terkawal selepas diberikan " Susu Tepung GT&F".

Keputusan ini dicapai melalui ujian "double blind" .

Ujian ini diketuai oleh Dr Kuo Shi-Wen.Ujian klinikal dijalankan di Hospital Besar Buddhist Xindian Tzu Chi Taipei, Taiwan.Penulis (Penterjemah Nota:Penulis adalah wartawan di Sin Chew Daily di Malaysia) telah pergi ke Hospital Tzu Chi Taipei dan menemubual secara ekslusif bersama dengan Dr Kuo Shi-Wen, Director, Bahagian Metabolisme dan Endocrinologi di
Buddhist Xindian Tzu Chi General Hospital, Taiwan.

Beliau berkata: " Kami telah melakukan persampelan dan eksperimen "double blind" di Hospital Tzu Chi, Taiwan. Tujuan eksperimen ini diadakan adalah untuk menilai reaksi dan keselamatan pesakit diabetis jenis 2 selepas diberi minum "Susu Tepung GT&F"

Sebab-sebab utama lain projek ini dilakukan adalah: Insulin yang dirembeskan oleh pankreas bagi pesakit Diabetis Jenis 2 biasanya berkuality rendah dan kurang sensitif. Bagi membuka sel reseptor agar gula darah dapat masuk ke dalam sel, insulin memerlukan bantuan Faktor Toleransi Glukosa ( GTF ) terutamanya Trivalen kromium, elemen dalam Faktor Toleransi Glukosa (GTF).

* "Trivalen kromium" kebiasaannya kurang dalam darah pesakit diabetis jenis 2. Ini merupakan sebab pesakit diabetis menjadi semakin teruk.
* Pakar-pakar perubatan Taiwan telah berjaya mengekstrak "trivalen kromium", ditambah ke dalam susu tepung dan dihasilkan sebagai "Susu Tepung GT&F".

Sasaran eksperimen ini adalah "Susu Tepung GT&F". Adakah susu tepung ini benar-benar dapat menurunkan dan mengawal gula darah pesakit diabetis? Jika ya, berapakah paras gula darah yang menunjukkan susu tepung tersebut mampu mengawal gula darah?

Keupayaan mengawal tahap gula darah pada haiwan

Eksperimen haiwan seperti eksperimen ke atas tikus, menunjukkan metabolisme gula darah dan lipid telah dipertingkatkan selepas tikus-tikus tersebut diberikan susu tepung yang mengandungi "trivalen kromium"

Trivalen Kromium berkurangan apabila usia meningkat

Eksperimen lain menunjukkan bahawa apabila umur pesakit diabetis meningkat, tahap trivalen kromium darah berkurangan.

Trivalen kromium berupaya mengawal peningkatan tahap gula darah

* Pada 1997, Dr Anderson telah menjalankan satu kajian dan mendapati bahawa selepas diberikan susu tepung yang kaya dengan trivalen kromium (500-1000mcg). peningkatan tahap gula darah bagi pesakit diabetik jenis 2 berjaya dikawal.

* Dos piawai Amerika : pengambilan 200mcg trivalen kromium di susu tepung sehari adalah mencukupi dan selamat.

* Susu Tepung Faktor Toleransi Glukosa ( Susu Tepung GT&F ) tidak memberi sebarang kesan sampingan dan tidak mengandungi racun.

Kami mengambil persakit diabetis jenis 2: lelaki dan perempuan, dengan umur antara 30 to 75 tahun.Ketika itu, mereka diberikan ubat menurunkan gula darah untuk 2 bulan yang lalu dan keadaan mereka stabil.

Kami dapat mengambil 156 orang pesakit untuk menyertai kajian ini.

Tahap FPG dalam tubuh pesakit adalah 140-250mg/d1 manakala tahap HbA1c adalah anatara 7.5%-12%.

Tahap trigliserida (asid lemak) ketika berpuasa bagi pesakit tersebut adalh kurang daripada 400mg/d1. Manakala Indeks Jisim Tubuh (BMI) adalah antara 20-35kg/m2.

Hanya pesakit yang menandatangani borang penyertaan akan disertakan.

Tempoh rawatan: 16 minggu ( 4 bulan ) . Ujian double blind : Kumpulan A dan Kumpulan B.

Penilaian terhadap kesan terapeutik: Pada minggu ke 16, terdapat perubahan tahap HbA1c level ;FPG; penolakan insulin(HOMA);tindak balas Sel B ( iaitu perembesan insulin); jumlah kolesterol, kolesterol baik (HDL-C), kolesterol tidak baik (LDL-C) dan tahap trigliserida pada pesakit kumpulan A.

Susu Tepung GT&F merupakan salah satu elemen nutrien untuk pesakit diabetik. Ia terbukti selamat dan terdapt kesan terapeutik.

Eksperimen diikhtiraf oleh jurnal antarabangsa

Berdasarkan pesakit perempuan daripada kumpulan A dan kumpulan B, kami mendapati pesakit yang telah diberikan susu tepung tersebut selama 16 minggu, tahap HOMA dalam badan menurun dengan mendadak. Walaubagaimanapun, kajian yang lebih mendalam perlu dilakukan untuk mengetahuio penyebab keputusan ini.

Kami telah mengeluarkan laporan eksperimen dan teleh dikemukakan dalam mesyuarat The Endocrinology Society and The Diabetes Association(EASD) pada tahun 2004. Sebagai tambahan, kami berbangga kerana laporan tersebut telah diterima dan diterbitkan dalam jurnal klinikal perubatan antarabangsa.* Sejak kejayaan eksperimen haiwan yang terbukti bahawa susu tepung ini benar-benar dapat menurunkan tahap gula darah pada haiwan, ujian ke atas pesakit diabetis jenis 2 pula dilakukan.

PERSIJILAN DAN PERAKUAN ANTARABANGSA

Persijilan dan perakuan antarabangsa boleh dilihat secara lengkap pada link di sini : KLIK DI SINI :
 GTF Authorization and Registration 


TESTIMONIALS

Kesimpulan

# Susu Tepung dengan Trivalen Kromium mempunyai kesan terapeutik, adalah selamat dan tiada kesan sampingan pada pesakit diabetis jenis 2.

# Susu tepung ini boleh menurunkan tahap FPG, FPI dan HOMA pada pesakit lelaki. Kesimpulan ini dibuat berdasarkan perbandingan pesakit diabetis yang mengambil susu tepung placebo (biasa)
# Eksperimen ini ditulis dalam bentuk laporan dan telah dipersembahkan pada mesyuarat The Endocrinology Society and The Diabetes Association (EASD ) 2005. Ia juga diterima dan diterbitkan dalam "Jurnal Metabolisme."

HARGA
Satu kotak GTF (Harga Produk) mengandungi 60 kapsul 
berharga RM240.00

**pembelian lebih daripada satu kotak masih menggunakan kos Bayaran Pos yang sama.

UNTUK PEMBELIAN SILA SMS/WHATSUP SAYA 
017-5760162

SELAMAT MENCUBA

Tiada ulasan: